Na tej podstronie zebraliśmy wszystkie informacje na temat kwestii takich jak zwrot towarów, wymiana niepasujących produktów oraz reklamacja wad zamontowanych już części.
Gdybyście nie znaleźli informacji o konkretnych zagadnieniach związanych z wymianą części, reklamacją lub zwrotem prosimy o kontakt mailowy na adres .
UWAGA, WAŻNE – PROSIMY PRZECZYTAĆ:
Zwrot części - rezygnacja z zakupu
Zgodnie z "Ustawą z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumenckich oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny", wszyscy użytkownicy dokonujący zakupów w sklepie internetowym Nowe-hamulce.pl mają prawo do rezygnacji i zwrotu kosztów produktów. Nie odnosi się to do towarów zamówionych i odbieranych osobiście w naszym punkcie odbioru osobistego w Warszawie, przy ul. Staniewickiej 22. Jeśli zwracany towar nie spełni poniższych warunków, Sklep zastrzega sobie możliwość nie przyjęcia takiego produktu.
Klient może zwrócić części w ciągu 10 dni od dnia, w którym otrzymał paczkę. Jeśli sklep warunkowo wyrazi zgodę na zwrot towarów po wspomnianym terminie, zastrzega sobie prawo do potrącenia części środków z tytułu kosztów obsługi zwrotu.
WARUNKI PRZYJĘCIA ZWROTU TOWARU PRZEZ NASZ MAGAZYN:
Części elektroniczne i elektryczne nie podlegają zwrotom.
W celu usprawnienia obsługi zwrot części należy zgłosić uprzednio e-mailem na adres .
Prawo zwrotu przysługuje wyłącznie Konsumentom. Prawo zwrotu nie dotyczy podmiotów prawnych i osób prowadzących działalność gospodarczą, jeżeli produkt został zakupiony na potrzeby firmy.
Jeśli zwracany towar nie został odpowiednio zabezpieczony, fabryczne opakowanie uleglo zniszczeniu lub zostało poklejone taśmą, naklejkami, listami przewozowymi, pomazane itp., takie paczki nie zostaną przyjęte przez nasz Sklep. Zostaną one zwrócone Klientowi na jego koszt.
Sklep nie odbiera żadnych paczek wysyłanych za pobraniem.
Wymiana niepasujących części na właściwe
Pracownicy sklepu Nowe-hamulce.pl dobierają części samochodowe wykorzystując w tym celu oryginalne katalogi producentów części, numery fabryczne danego samochodu i numery nadwozia (VIN) pojazdu. Niekiedy zdarza się, że z racji fabrycznych bądź wtórnych modyfikacji - np. napraw serwisowych, powypadkowych, różnego rodzaju tuningu itp. zamówiona część nie pasuje do danego modelu auta. W takich sytuacjach należy natychmiast skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta, gdzie nasi pracownicy ponownie sprawdzą dostępność podzespołów do danego auta i dokonają wymiany niepasującej części na inną.
Klient może zwrócić lub wymienić towar na inny w ciągu 10 dni od odbioru paczki. Zwracany towar nie może nosić żadnych śladów montażu ani użytkowania. Do zwracanych produktów należy dołączyć wszystkie elementy składowe towaru, w oryginalnym opakowaniu w stanie nienaruszonym z załączonym formularzem zwrotu. Jeśli powyższe warunki nie zostaną spełnione, towar nie zostanie przyjęty do zwrotu.
WAŻNE:
Dobre praktyki odnoszące się do napraw mechanicznych z wykorzystaniem części samochodowych zakładają, aby przed każdą próbą montażu porównać nową część z obecnie zamontowaną. Wymiana lub zwrot towaru jest możliwy tylko wtedy, kiedy produkty nigdy nie był montowane, ani używane. Klient powinien odpowiednio przygotować część do wysyłki, zwracając uwagę na to, żeby zarówno jej oryginalne opakowanie jak i sam towar nie uległy uszkodzeniu w transporcie. Za właściwe przygotowanie i wysłanie towaru odpowiada Klient. Do zwracanego towaru Konsument powinien dołączyć całkowicie wypełniony formularz zwrotu, który sciągnąć można poniżej. Koszty przesyłki zwracanej, odpowiednio dobranej przez naszych pracowników części (w oparciu o oryginalne dane fabryczne samochodu) pokrywa Klient. W takich przypadkach na konto Klienta zostać może zwrócona równowartość odesłanego towaru, pomniejszona o koszty dostawy zamówienia. Koszt dostawy i odesłania towaru nie podlegają zwrotowi.
Reklamacja jakościowej wady zamontowanej części
Jeżeli chcielibyście Państwo zareklamować wadę jakościową zamontowanej już części, prosimy zapoznać się z poniższymi informacjami, które pomogą sfinalizować proces reklamacji.
Reklamacja w sklepie Nowe-hamulce.pl wygląda następująco:
1. Pierwszym krokiem jest zawiadomienie o reklamacji na adres , pamiętając o zawarciu w wiadomości e-mail dokładnego numeru części, numeru dokumentu zakupu uszkodzonego produktu a także opisu usterki części.
2. Klient dokładnie wypełnia formularz reklamacji (można go pobrać poniżej) – pamiętajmy o pieczątce zakładu przeprowadzającego wymianę.
3. Następnie należy przygotować produkt do wysyłki - zabezpieczamy go do transportu itp. Część powinna być zapakowana w oryginalne opakowanie, pozwalające na prawidłowy transport do odpowiedniego serwisu. Czasem możliwe jest zastosowanie opakowania zastępczego, pod warunkiem jeśli jest przystosowane do transportu danej części i zapewnia mu należytą ochronę.
4. Do paczki z częściami dołącza się wypełniony formularz reklamacji oraz kopię dokumentu zakupowego reklamowanej części. Tak skompletowaną przesyłkę należy wysłać na adres: Dział Reklamacji, Nowe-hamulce.pl, ul. Staniewicka 22, 03-310 Warszawa z adnotacją „REKLAMACJA JAKOŚCIOWA”.
Części podlegające reklamacji powinny być dostarczone do Sklepu Nowe-hamulce.pl wraz ze wszystkimi podzespołami i częściami składowymi. W przypadku reklamacji części sprzedawanych w kompletach (np. klocki lub tarcze hamulcowe) lub wymienianych parami, do reklamacji należy dostarczyć parę lub komplet w jakich zostały sprzedane.
Reklamacja rozpoczyna się w chwili odebrania przesyłki z dowodem zakupu i wypełnionym formularzem reklamacji przez nasz magazyn, zlokalizowany w Warszawie. Części zostaną przekazane do ekspertyzy, której celem jest faktyczne stwierdzenie występowania wady i rozpoznania jej możliwych przyczyn. Po oględzinach towar zostaje przekazany do rzeczoznawców danego producenta.
Szybkość i termin realizacji reklamacji zależy przede wszystkim od producenta części. Decyzje reklamacyjne podejmowane są w oparciu o opinie rzeczoznawcy. Jeśli naprawa usterki zakłada przeprowadzenie ponadprogramowych czynności diagnostycznych bądź wymianę trudnodostępnych części, generalny importer ma prawo do przekazania części do producenta. W takiej sytuacji reklamacja może wydłużyć się o odpowiedni czas. Wybór sposobu rozpatrzenia i zakończenia reklamacji poprzez naprawę, wymianę lub zwrot kosztów zakupu należy wyłącznie do gwaranta.
Jeśli reklamowany produkt jest niedostępny, może zostać wymieniony na egzemplarz o równych bądź lepszych parametrach, takiego samego bądź innego producenta. W takich sytuacjach, Klient każdorazowo jest informowany przez Sklep o zamianie drogą telefoniczną bądź mailową.
WAŻNE! Roszczenia gwarancyjne są bezpodstawne, jeśli:
Sklep może wymagać od Klienta pokrycia poniesionych kosztów transportu części i ekspertyzy, jeżeli nie stwierdzono awarii zgłoszonej przez Klienta, bądź warunki gwarancji zostały naruszone. Przesyłka w takim przypadku jest odsyłana na koszt Klienta.
Jeśli reklamacja została uznana, Sklep Nowe-hamulce.pl zobowiązuje się do bezpłatnej wymiany części bądź do zwrotu środków. Wybór sposobu rekompensaty zależy tylko i wyłącznie od gwaranta.
Gwarancja może być uznana jedynie w przypadku wad materiałowych i produkcyjnych. Gwarancja nie dotyczy natomiast wad powstałych wskutek nieumiejętnego montażu, wypadku, zwykłego zużycia eksploatacyjnego czy przedwczesnego zużycia spowodowanego złym stanem pozostałych elementów układu hamulcowego (np. tarcze, klocki, linki, serwo, szczęki, bębny itd.).
Gwarancja dotyczy wyłącznie samego towaru, natomiast nie podlegają jej koszty dodatkowe – transport, montaż, demontaż, badania diagnostyczne itp. Procedura reklamacyjna umożliwia wymianę towaru na wolny od wad lub zwrot pieniędzy.
UWAGA! Reklamacja zgłaszana z gwarancji może być rozpatrzona pozytywnie jedynie po:
Składając zamówienie Klient akceptuje powyższe procedury reklamacji.
Reklamacja paczki uszkodzonej mechanicznie w transporcie lub zgłoszenie braków
Każda przesyłka, która wysyłana jest do Klienta, powinna być wnikliwie sprawdzona. Jeśli okaże się, że karton jest zniszczony, poobijany, pozdzierany etc. należy koniecznie sprawdzić zawartość paczki w obecności kuriera. Jeśli Klient stwierdzi, że zamówienie jest niekompletne i/lub towar jest uszkodzony, powinien sporządzić wraz z kurierem protokół szkody i zachować jego kopię. Po spisaniu protokołu szkody, Klient powinien skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta oraz zgłosić szkodę pod adresem: , aby Sklep mógł rozpocząć działania reklamacyjne. Spisanie protokołu szkody i sprawdzenie paczki jest podstawą do wzięcia pod uwagę roszczeń Klienta z tytułu uszkodzenia zawartości przesyłki, zniszczenia czy okradzenia paczki w transporcie.
W przypadku uszkodzenia mechanicznego paczki, Klient zobowiązany jest do spisania protokołu uszkodzenia paczki wraz z kurierem, a na adres Sklepu odesłać jego oryginał w paczce z uszkodzonym towarem. Istotne jest, aby zrobić to jeszcze w dniu dostawy i poinformować o tym Biuro Obsługi Klienta Sklepu Nowe-hamulce.pl. Sklep zaznacza, że brak sporządzonego protokołu szkody w obecności kuriera sprawia, że reklamacja jakichkolwiek uszkodzeń jest bezpodstawna i nie podlega odpowiedzialności odszkodowawczej. Klient przyjmujący paczkę bez zastrzeżeń powoduje nieuwzględnienie roszczeń względem ubytku lub uszkodzenia mechanicznego przesyłki. Aby proces reklamacyjny mógł zostać wszczęty, Klient powinień wypełnić wspólnie z przewoźnikiem protokół szkodowy przy odbiorze paczki.
UWAGA! WARUNKI UZNANIA SZKODY:
Sklep zastrzega sobie prawo do uznania reklamacji wyłącznie w oparciu o protokół szkody. Zalecamy Klientom wykonać zdjęcia z widocznym uszkodzeniem produktu oraz opakowania zewnętrznego. Udostępnienie tego typu materiałów pozwoli na sprawiejszą realizację procesu reklamacji.
Części uszkodzone w transporcie prosimy wysłać razem ze sporządzonym z kurierem protokołem szkody na adres naszego magazynu, wcześniej kontaktując się z naszym Biurem Obsługi Klienta. Sklep po otrzymaniu paczki, sprawdza ją pod kątem uszkodzeń i w zależności od sytuacji, Sklep zamawia nowy egzemplarz produktu bądź zwraca koszty zakupu. Termin realizacji reklamacji zależy od dostępności danych części.